Rady

cover

Mám rád byznysové rady. Někdy doopravdy, protože jsou rozumné a chytré. A někdy jako sui generis žánr pantocviků různých prodavačů horké vody, častěji dokonce jen vody mírně ohřáté. Takový poraděnko ví zcela přesně, jak by dělal byznys, kdyby ho dělal. Pokud nevíte, představte si legendárního radila, který má svou radilskou obsesi i ve jméně.

Jsou s nimi dva problémy. Jeden je ten, že si načetli success stories, které neváhají zevšeobecit tak moc, až by mohli dělat reklamu na survivorship bias. Od nich se dozvídáte rady dvojí. Jedny, co jsou sice dobré, ale pro jiný byznys, než je ten váš. Většinou se dozvíte něco, co fungovalo Jobsovi v Applu, jenže vy nejste Jobs a neřídíte Apple, vy jste majitel digitální agentury a máte šest lidí. A pak druhé, které jsou naprosto jalové, na úrovni legendárního upozornění při práci s nůžkami se můžete zranit.

Však víte: Zaměříme se na digitál. Nebo: Musíte myslet na zákazníka! Popřípadě: Zkuste reklamu, může vám zvýšit prodej.

Druhý problém je s lidmi, kteří rádi řeknou svou představu o tom, jak by to dělali oni, kdyby byli na vašem místě, měli vaši firmu, vaše prostředky, ale nenesli vaši odpovědnost. Někdy to je fakt bizarní, když třeba vegan rád poradí řezníkovi. Nebo když stran prodeje předplatného rád poradí člověk, který si koupil naposledy Méďu Pusíka před dvaceti lety, ale rád vám řekne, jak by si on představoval, že vy budete ty noviny prodávat, protože má dojem, že to ne zcela chápete.

Po pravdě radši poslouchám třeba Martina Žufánka, protože jeho storky jsou sice z byznysu velmi specifického, ale jsou podložené praktickou zkušeností a úspěšnou značkou. A samozřejmě vím, že nelze vše aplikovat 1:1 kamkoli.

A pak jsou některé rady, které jsou úplně jak od Kapitána Zjevného, ale největší překvápko zažijete, když si uvědomíte, že je spousta lidí, co to nechápou.

Jednu takovou vám teď dám grátis - píšu o tom článek na INFO, tak to berte jako malou ochutnávku:

Lidi od tebe nebudou kupovat, když jim nic neprodáváš!